6 februari 2010

Lördag


I går fick jag en ljuvlig bukett av Matilda...
Tack min älskade dotter ♥

Det var ett litet tag sedan jag skrev och det finns många anledningar till det, inga jag tänker gå in på så noga här då jag känner att jag helt enkelt inte orkar.

Men... det har varit en tuff vecka med både det ena & det andra i bekymmersväg.
Nu är veckan snart slut och det mesta har löst sig på ett bra sätt.
***************************************
Matilda...
att falla gör ont men smärtan går över...det kräver bara lite omsorg.
Du vet att jag finns där.
Och...jag är glad för att jag får vara del av dina tankar, känslor och att du känner ett sådant förtroende för mig som du gör.
Det värmer ska du veta.
Kram!
**********************************
Vi börjar närma oss slutfasen på renoverandet av Matildas rum...tro det eller ej!
Det är målande av väggar, golv samt lister som ska upp sedan flyttar hon äntligen tillbaka och jag får mitt pysselrum åter.

Förra lördagen efter att jag hade jobbat fredagnatten...sovit några få timmar så åkte jag, Robert, hans flickvän Ninni, Matilda & Lovisa till Göteborg.
Det blev en sväng till IKEA där vi fyndade klädsel till bäddsoffan som jag köpte på Blocket för ett tag sedan.

Kanon!
Jag gav 300 för soffan (ord pris är 2900) och vi lyckades fynda klädseln för 299 fast den skulle kostat det dubbla.
Soffan ska Matilda ha till att börja med i sitt rum sedan ska den flytta upp i mitt pysselrum.

Från detta till något annat...

Satan i gatan vad mycket snö det har trillar ner...ja...jag är sjukt trött på snö även om det är jättevackert!
MEN...
Det behöver inte komma så mycket.

Från det till...
Jag är förkyld men ändå inte...alltså jag har jätteont i halsen, kroppen, feber som kommer & går, huvudvärk osv.

*SUCK*

Jag hatar förkylningar eftersom de har en tendens att bli långdragna, samtidigt som denna inte verkar vilja bryta ut ordentligt.
Jaja... Lovisa har varit hemma några dagar hon med med ungefär samma symptom och nu har vi gett resterande familjemedlemmar det.

Vi får väl se vart det slutar.

Lite annat...
Zune...vår långhåriga katt har haft en tuff vecka han med.
I måndags lunch när jag kom ner till tvättstugan/pannrummet så var det fullt med päls överallt och blodfläckar på golvet.
Tydligen så har den svarta katten som rör sig häromkring varit inne hos oss (via kattluckan) och bråk har uppstått.
Det är lite konstigt faktiskt eftersom Zune inte brukar bråka utan överlämnar det till Zixten.

Iallafall så hade Zune ett skadat öga...som nu är läkt.
Dessutom så har jag klippt o klippt o klippt...Zunes päls.
Jisses vilka tovor han har fått nu i vinter...pälsen har sett ut som snöbollar varje gång han kommit in.
Nu är han väldigt kortklippt under och 95% av alla tovor är borta.


Så...detta var lite av vad som hänt i "slottet" den gångna veckan.

Nu önskar jag alla en underbar fortsättning på helgen...Var rädda om Er!
Kram