8 augusti 2010





Detta är vår "nya" hall i slottet...
Jag har senaste veckan slitit ganska bra med att ta bort två gamla golv, en miljon spik, slipa, måla och med hjälp av Matilda tapetsera.
I går tillbringade jag större delen av de ljusa timmarna med att tillverka ett elementskydd.
Det är inte det vackraste men det funkar och det har den där lite råa stilen som jag ville ha.
Meningen är att golvet ska målas vitt också men...jag har efter moget övervägande bestämt mig för att vänta med målningen tills jag har tagit bort det gräsliga laminatgolvet i köket också...då kan jag måla båda golven samtidigt.
Jag är riktigt nöjd med resultatet faktiskt!
Livet rullar på annars...i morgon väntar jobb igen för Robert & Lars.
Tjejerna har sommarlov i drygt två veckor till och jag är ledig fram till helgen.
Lars har mer eller mindre fått färdigt bakom garaget...det blir så bra och alla våra saker kommer stå kanon under vintern...hihi...läs: Min husvagn kommer stå finfint!!!
I helgen har Lars varit iväg i Bohuslän tillsammans med sina gamla killkompisar...de har seglat med Lennarts båt.
Det är lite synd...för de borde göra något lite oftare, komma iväg och bara prata killsnack, laga mat, dricka lite öl och bara umgås.
Jag har fått min första skörd förresten...en stor gul tomat!!!
Tyvärr så är planterna lite gula, konstiga och inte alls sådär fina men...massor av tomater kommer det iallafall.
Bättre lycka nästa år!
GRATTIS!!!
Evelina & Daniel till att ni nu äntligen har fått Ert hus.
GRATTIS!!!
Josefine & Sammi till Ert framtida hus som från början är ett missionshus.
All lycka till!!!
Jag längtar inte alls...
Om sexton dagar lyfter planet till Cypern och en veckas total avkoppling!!!
Nope...nu ska jag ta med min kaffemugg till växthuset igen och njuta lite av friden, smattret mot taket och bara vara en stund.
Ha det gott därute i den stora vida världen och var rädda om Er.
Kram