3 augusti 2010

Mer...

En bäbis till har kommit till världen...

Grattis! Sofie & Daniel till Er lille son...Isabelles lillebror som föddes den 2/8.

************

Det är som ett mirakel när ett barn har blivit fött.
Ut kom en liten människa som ingen förut mött!
Ett spädbarn är så vackert och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken som är sällsamt vis och klar.
Från den stund man tar emot det blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet för sin pappa och sin mamma.
Ett sånt hav av ömsint kärlek som plötsligt väller fram
för detta lilla under som ännu vägs i gram.

****************

Från nyfött till nyrenoverat...

Jag har tagit bort det "gamla" golvet i hallen.

Helt ärligt så var det mer än ett golv...det var först laminatgolvet som förra ägaren lagt dit, under där så var det ett limmat rutigt plastgolv som låg på masonitskivor och dessa skivor i sin tur satt fast med en miljon spik!!!

Så...det tog mig två dagar att få bort golvet och nå det jag ville nå...trägolvet!!!

Golvet ska målas vitt!

Först ska det upp lite tapet på väggen och målas på de andra väggarna.

Spännande och otroligt roligt.

Jag återkommer senare med bilder på förändringen.

Snart börjar skolan igen och sommarlovet är slut...iallafall för Matilda & Lovisa.

Men...först ska jag, Lars & Lovisa en vecka till Cypern.

Vi åker den 23:e augusti och är bort i en vecka.

Ska bli oerhört skönt att ÄNTLIGEN få semester och bara vara...inte greja med något.

För...jag ska erkänna att den här fantastiska sommaren har mest tillbringats med att renovera och fixa här hemma *suck*.

Det började med garagetaket som Lars skulle lägga om innan vi kunde "ha semester"...Jo...Tjena!!! Det tog bra mycket längre tid än vad som var tänkt vilket i sin tur innebar att vi INTE kom iväg något med husvagnen.

Det har målats husgrund, anlagts div områden i trädgården, målats växthus, lekstuga och lite annat smått o gott.

Taket på lekstugan har också bytts ut.

Taket på baksidan av garaget...där vi har en utbyggnad/förvaring har också fixats till, nya stolpar och bärregler.

Bra för då får husvagnen en kanonförvaring under vintern.

Ja..helt seriöst så har massor hänt och med det så försvann sommaren...

Så nu längtar jag sååå efter att få sätta mig i flygplanet den 23:e.

Slutgnällt...

Jag önskar Alla en underbar dag och...ni vet...Var rädda om Er därute.


Kram