24 januari 2011

Lite svammel om lite allt möjligt...

Rastlös ända in i själen...
Jag vill sååå mycket just nu, jag vill riva upp alla laminatgolv, måla trägolven vita, tapetsera, sätta upp panel, flytta runt köksskåpen, fräscha till gästtoaletten, måla i tvättstugan, riva bort "väggar" i tv-rummet och jag vill ha VÅR!!!
Jag vill förändra med färg, jag vill känna att det är vårt hem...jag vill känna det där mysiga som jag kände i mitt gamla hus.
Ja...jag är kanske lite gnällig men jag känner att jag inte trivs riktigt med hur det ser ut i huset som det är just nu.

Jag vill ha färg, inte för mycket utan lite lagom så att säga.

Jag vill hitta ett tema som stämmer...

Jag skulle nog behöva göra ett rejält rens på vår vind, slänga, sälja och sortera.

Just nu ser det ut som "Jerusalems förstöring" på vår vind!!!

Mycket beroende på att vi inte har sorterat de sista säckarna, lådorna och allt annat som burits upp sedan i somras.

Lovisa & Robert har dessutom burit upp & ner massa saker från sina rum som bara hamnat mitt i vinden så att säga.

Jag känner helt krasst att det är kaos i det mesta just nu...

Haha...undra om man kan skicka iväg resterande av familjen en vecka och sedan köra stora racet här hemma?!?

Ja...ska jag vara helt ärlig så tappar jag fullständigt orken när alla är hemma. Det blir liksom varken hackat eller malet...kanske beroende på att man måste visa hänsyn åt höger & vänster.

Jag är ju sådan att jag kan få världen stollaryck mitt i natten...typ!

MEN!!! Det går ju inte när medlemmarna i huset sover...

Jaja...vi får väl se vad som händer här hemma...

Från det till något helt annat...

I går fick jag äntligen med mig sambon till badhuset. Han går nämligen i något slags ide under vinterhalvåret...gör ingenting om man ska vara helt ärlig!

Mest gnäller han om sin onda rygg, om hur trött han är hela tiden och att ingen annan gör "som han tycker det ska göras".

I vilket fall som helst så borde han röra på sig, sola, träna och hålla igång för att "orka" med de mörka månaderna...ladda batterierna i god tid så att säga.

Tyvärr så blir det aldrig så...men nu jädrar!

I går både han simmade och solade...

Hihi!!!

Hoppas nu bara att han ska få igång sig själv så att han slutar "gnälla"-

Puss på dig min "gamle gubbe"

Från det till Matildas student...

Häromdagen på knappt 20 minuter så var balklänningen beställd.

Ja, jag vart minst sagt chockad faktiskt!

Trodde jag skulle få tillbringa minst en hel vecka med att leta efter "den" klänningen.

Nu blev det så att vi bara skulle kika in i en affär som ligger bredvid solariet och *poff* så var klänningen provad, färg vald och beställd.

*GLAD*

Det blir en ganska enkel klänning, två lager, rak modell i ljust olivgrönt.

Hon var sååå fin i den ♥

Nope...nu hoppar vi raskt vidare...i kväll är det lite extra jobb på Sjöbos gator som väntar. Tycker det är perfekt att gå in och jobba lite kvällar för att få ihop lite komp/flextimmar.

Skönt att ha timmar och ta ut när det är något speciellt som kräver min fulla uppmärksamhet *ler* Ja...de som känner mig väl fattar nog vad jag menar.

Så...ha det helt underbart därute i den stora vida världen och Var rädda om Er.

Kram