30 januari 2011

På rätt väg...

Nu är vi äntligen på väg åt rätt håll...det hörs på fåglarna!

Jag vet att vi har minst två månader kvar som är vintermånader men ändå...det är vår i luften, det är ljus och det är känslan som gör det.


Jag har nog ALDRIG längtat så intensivt efter våren som i år...efter en tidig vinter så har det varit tuffa månader.


Snö och all den kyla!!!


På rätt väg.


Jag har funderat en hel del sedan senaste inlägget och kommit fram till att jag ska införa turkos färg i vårt hem...

Svart, vitt, grått och turkos känns helt rätt.


I jakt på lite roliga turkos grejer så blir det nog ganska mycket loppisar ett tag framöver.

Det finns så mycket roliga glasprylar...



Från hus & hem så är inte steget långt till husvagnen.

Jag har så smått börjat leta gardintyg till min blomstervagn.


Minns ni?

Jag har hittat massor av tyger på nätet...bla det HÄR.
Helt perfekt till min husvagn eller hur?
******************
I dag är första dagen på några veckor som Robert är i väg och jobbar igen, roligt för honom och helt underbart för mig att ha ett "tomt" hus.
Haha...jag menar inte att min familj inte får vara hemma men...ibland är det otroligt skönt att kunna sätta på hög musik, greja, låta och få göra saker utan att ta hänsyn till andra som är hemma.
Klockan 09.10 hade jag redan fixat färdigt dagens middag...Spagetti Bolognese.
Nu funderar jag starkt på att först ta en promenad och sedan hämta in kofoten från snickarboa.
Det börjar bli dags att ta bort det fula laminatgolvet i köket....hihi!
*********
Ha det nu supergott därute denna sista januaridag och... Var rädda om Er!
********
Kram