5 januari 2013

Meningslöst lovande och tron på...

Jajjamensan, jag vet...jag har skrivit det förr och jag kommer säkert skriva det igen men va fasen!

Jag saknar ofta detta med att skriva av mig om både det ena och andra, har haft funderingar på att starta en ny blogg men...det känns fel på något sätt.

Här finns ju faktiskt ganska många delar av mitt liv från senare år och när jag sitter och bläddrar bland gamla inlägg så får jag någon slags nostalgiresa och det känns ganska mysigt trots allt.
Slutpladdrat!!!

Nu till inläggets rubrik.

Det är ett nytt år och fast jag ALDRIG någonsin lämnar nyårslöften så har jag lämnat ett löfte till mig själv.
JAG ska åter ta tag i mitt liv...det som lite abrupt intog något slags viloläge hösten 2011 när min mamma gick bort.

Jag är ju faktiskt skyldig mig själv att göra så gott jag kan med att bla vårda mig själv och ta vara på det liv jag har!

Så...nu börjar "mitt nya liv" om igen och det innebär att jag ska göra saker för mig själv, sådant som JAG mår bra av och som får mig att må bra så att säga.

Första målet är att åter komma igång med mina mer rejäla promenader och att komma iväg till badhuset minst två gånger i veckan.
Andra målet är att göra mig av med onödiga saker, rensa ut och få en smula bättre ordning på det som jag vill ha kvar.
Tredje målet är att bara ha de människor i min omgivning som får mig att må bra och göra mig av med "energitjuvarna".


Så...tre mål som känns överkomliga ska jag vårda under den kommande våren.

Opps! Jag har faktiskt en sak till som ligger mig väldigt varmt om hjärtat och det är mitt älskade Smultronställe, där finns ett mål till och det är att få det ännu mysigare i år och att göra det lite mer bekvämt.


Detta var allt för denna gången och...

Ta vara på Er därute i den stora lätt vilda och den ibland något förvirrade världen.

Kram
Jeanette