28 juni 2008

Sömn, tankar, arbete och pyssel i ett.



I förrgår var jag med döttrarna i Alingsås och på Balders Hage. Jag älskar att gå där, njuta av hur vackert det är med alla gamla hus och vackert pyntade fönster.
På Balders Hage köpte jag en gammaldags metalvisp och en getingfångare i naturglas, båda hänger nu på sina respektive ställen.

Jag har jobbat i natt och har en natt kvar, sedan så väntar många, långa och sköna veckor med semester.
Värmen och solen ska tydligen komma hit på onsdag, skönt för nu längtar jag efter värmande strålar.

Här hemma har det inte blivit så mycket gjort, jag har mest ägnat mig åt att fundera, ta beslut och leta efter stolar till mitt underbara köksbord.
Stolar verkar inte växa på träd, iallfall inte sådan som jag vill ha....men..men.. den som söker skall finna.

Jag har gjort några dykningar i mina skåp också, tur att man är född ekorre.
Jag har ju sparat massor av gamla saker under mina år och nu när jag väl bestämt mig så passar sakerna mycket bättre än innan.
Pyssla och dona får vänta tills vi målat färdigt i vardagsrummet för det kommer bli rörigt ändå här i vårt lilla hus.

Nu ska jag njuta av lite kaffe och efter det väntar grillen, lade köttet i marinad för några timmar sedan och en sallad på, tomat, gurka, sallad, fetaost och lite blandade nötter är fixad.

Matilda är och rider Pontiac och sonen tittade nyss in från sitt lilla hus, nyvaken och med träningsvärk efter sin första vecka på sommarjobbet som brevbärare.
Lovisa är hos sin pappa i två veckor så det råder iallfall lite tystnad här.




Ja, just det.... glömde ju.


I mitt knä ligger vår minsta lilla goding Zune som är 10 veckor.