26 juni 2008

Sofforna

I går kväll bestämde jag mig, jag ska inte klä om sofforna själv utan jag beställde sofföverdrag i vitt.
Sådana där som man knyter för att justera. Det känns bättre att kunna ta av klädseln om man behöver tvätta den, vi har ju trots allt lite djur i familjen.
Den enda funderingen jag har nu är hur jag ska göra med mina stora kuddar som tillhör soffan, kanske ska jag ta några av de gamla broderade lakanen som jag ärvt och sy kuddöverdrag av dem.
Får väl avvakta tills sofföverdragen kommer så jag vet om det stämmer eller om det blir alldeles galet.Jag var även en sväng på Indiska för att inhandla knoppar till de omgjorda skåpen i köket, de hade ju vanliga träknoppar och de är så fula.

Nu ska jag fortsätta dricka lite kaffe medans jag klurar på hur detta med att få in bilder och text till höger i bloggen fungerar, jag är ju nybörjare så vi får se hur det går.