29 juni 2008

Äntligen semester

Så skönt, nu börjar äntligen ledigheten. Ända fram till den 8 augusti ska jag bara njuta av livet, måla, sola, bada, åka ut med bilen och faktiskt bara vara.
Nu i skrivande stund så njuter jag av ett glas rött och tittar på väggen som jag & Matilda målat.
Storarummet ska förvandlas till vitt, möbler ska målas och ny fönsterbräda fixas.
Taket som idag är ett gammalt hederligt trätak från 70-talet ska ju också målas och det bävar jag nog mest inför, det är så tråkigt och jobbigt.


Min takfläkt som jag måste ha kvar ska få vita blad, tänkte spraya dem och hoppas att det funkar.
I morgon kommer mina nya klädslar till sofforna, hoppas bara att de passar nu också.
Låter som en perfekt start på semester... eller hur?
Det regnar ändå så det är ganska skönt att få gjort så mycket som möjligt inne, då kan man vara ute med gott samvete när solen lyser.


Nu höll jag på att glömma, jag har köpt en gungstol för 130 kr, hittade den på Blocket.
Den är brun men ska givetvis förvandlas till vit med några sköna dynor på.



Jag letar fortfarande efter stolar till mitt köksbord, har hittat på nätet men de fanns lite för långt härifrån.
Sådana här vill jag ha.