1 juli 2008

Gårdagens bravader

Min första semesterdag innebar målarkludd tillsammans med Matilda.
Vi målade tre väggar i storarummet, taket är också påbörjat. Matilda kämpade hårt med att tejpa golvlisten och penselmåla alla kanter medans jag rollade väggarna.

Det blir vitt, väldigt vitt men otroligt vackert.
Min gamla ärvda amerikaklocka gjorde sig fint mot den vita väggen, jag var ju bara tvungen att hänga tillbaka den i går kväll för att få en liten aning om hur det kommer se ut när det blir klart.
Det kommer att komma före & efterbilder sedan.

Vi var iallfall tre trött personer här i går, Robert jobbar ju som brevbärare nu i sommar så han går upp tidigt för att åka till postterminalen, klockan 06.10 kan man höra honom fräsa iväg på moppen...den som han så snällt får låna av sin syster. Tack Matilda

I dag är en ny dag och nya drag med penseln, Matilda ska dock åka till Knalleland tydligen så hon får väl låta bli färgburkarna i dag.

Nu ska jag njuta av en mugg nybryggt kaffe, surfa runt lite och fortsätta leta efter stolar på nätet.