3 juli 2008

Kort inlägg i värmen

Måste dela med mig av något jag skrev på ett helt annat forum innan i dag.

En annan forumdeltagare skrev:

Jag vet bara att jag skulle vilja blåsa ur mitt hus totalt. Och börja om. Men när man står där med farmors skänk o svärmors köksbord och billyhyllorna som är ok och datorbordet som är funktionellt och sängkammaren som bara går att möblera på ett sätt (eller tja man kan flytta sängen men det blir bara i en annan riktning) och dessutom inte kan slänga något som är helt. Ja, då står man där med ingen stil alls. Jag vill ha bjälkar i taket, gammal ljus lantstil men inget rysch o pysch men mycket roliga grejor.

Mitt svar blev detta och jag kände att det var sååå rätt på något sätt.

Börja med ett rum i taget, plocka ut allt, måla eller tapetsera sedan så som du vill ha det. Plocka sedan bland alla dina möbler, måla ev möbeln för att få den att passa in bättre. Har du inte det du vill ha så åk på loppisar, auktioner....men stirra dig inte blind på färgerna på möblerna för det kan man alltid fixa.
Funktion och kärlek till möbeln ska vara riktmärket.
Voilà så har du ett rum som är så som du vill ha det.