1 juli 2008

Tankar en sen kväll......

Jag sitter i lugn & ro med ett glas rött, lugn musik och några få värmeljus tända.
Njuter av arbetet som är gjort i dag, Matilda har stått för det mesta av målandet faktiskt.
Jag har mest kämpat med mitt jäkla trätak och nackspärren som kommer av att måla uppåt, medans Matilda har målat vårt soffbord och sidebord vitt.

Tack gumman

En annan glädjande sak hände faktiskt i dag.
Matilda kom in på floristutbildningen, jag önskar henne all lycka till och att hon kommer få utlopp för sin kreativa sida.
Måste berömma Robert också som kämpar på med sitt sommarjobb trots att han nu fått ont i ryggen, jag tror faktiskt att han behöver stärka sina ryggmuskler så... vi får försöka träna lite tillsammans.
Ni är underbara mina goa ungar, vi har gått igenom mycket och jag hoppas verkligen att ni vet att jag älskar Er av hela mitt hjärta.

Nu ska jag återgå till mina tankar & pyssel med hemmet.
Jag letade upp en liten bur med krok, buren fyllde jag med alla mina pepparkaksformar och hängde på väggen i köket, ska fota i morgon.
Även min gamla ärvda mandelkvarn har fått en plats nu istället för att ligga gömd i lådan, den sitter numera på köksbordskanten.

Jag har köpt gardiner i dag som ska hänga i storarummet, svartvita panellängder på Jyskrea...25 kr/paret.
Kände att jag skulle låta färgerna från köksgardinerna följa med ut i storarummet så... det fick bli svartvita där med.
Just nu har jag bara en bild i datorn från köket där man kan ana sig till gardinerna.... köksbordet är utbytt.


Jag fyndade lite mer idag, hittade två vita korgstolar med tillhörande bord på Blocket... för bara 100 kr.
Det ska få pryda min inglasade altan när vi fixar till det efter storarummet och Lovisas rum.
Ska hitta något fint tyg bara så jag kan sy dynor för det fanns inga med.

Nej, nu är det nog dags att krypa ner under täcket så jag orkar åka med Matilda till göteborg i morgon på en mor & dotter mysdag.