25 oktober 2008

Förändringens tid

Jag har inte haft tid att sitta och skriva så mycket eftersom jag fick för mig att riva ut mina överskåp i köket....Så här såg det ut tidigare.


Plötsligt en kväll så såg det ut så här.....

Några timmar senare så såg det ut så här istället.

Sedan var jag tvungen att jobba lite också på mitt vanliga jobb så då blev det paus i några dagar.

Efter några nätters arbete och sömn på dagarna så hade jag iallafall tid att måla och fixa med konsoler.

Här har hyllorna kommit på plats och nu återstår bara alla lister som ska målas.

Jag bara älskar den lilla radion som fått en bra plats på en egen liten hylla.

Tycker om att lyssna på radio när jag grejar i köket.

Fläktkåpa är inte det lättaste att hitta då man har satt kanalen lite till höger och inte rakt ovanför spisen...så en snäll vän har lovat hjälpa mig att göra en fläktkåpa som jag kan montera in min gamla fläkt i.

Tack Ingrid med make.

Jag har försökt få till ett mer råare kök med öppna ytor eftersom köket är så litet, det känns mycket mer luftigt nu och faktiskt mer praktiskt än innan.

Har inte använt de finaste brädorna utan alla är råplank som har fått en varsam behandling med sandpapper och vit matt färg.
Nu återstår bara att, gömma sladdar/kablar, montera upp bänkbelysning/uttag och måla alla underskåp i vitt sedan så får det vara färdigt för denna gången... *sagt med ett stooort leende*
I dag blir det paus och jag ska umgås med barnen, vi ska dra på loppis för att hitta bla en skänk som jag kan använda som tv-bänk..leta små detaljer till vårt mysiga hem och bara njuta av att det är lördag.