26 oktober 2008

Pisseväder, söta fynd och målarfärg....

Fy för den lede vilket skitväder det är i dag. *blääää*
Är fullständigt dyngblöt efter morgonpromenad med Flipp, nu ligger han framför kaminen för att torka upp och jag laddar med het kaffe i soffan...ska måla färdigt mitt skåp som jag köpte på loppis i går.

Ett helt vanligt hörnskåp i furu som ska förvandlas till vitt.... *det kunde ingen gissa eller*
Jag eller rättare sagt Matilda hittade en kul grej i går på den sista loppisen vi var på.... jag blev helt förälskad i den söta lilla tingest.

Bilden är faktiskt lånad från cybervärlden då jag inte kan hitta min kabel till kameran.


Det är en äggdelare!!!!! Så söt och så häftig om man jämför med dagens moderna.
Den tillsammans med lite andra ting fick följa med oss hem i går.
Jag älskar verkligen loppisar..oavsett vad man ska ha så finns det alltid någonstans....
Vi köpte även en hushållsvåg, en sådan som man kan sätta på väggen.
Den var i vitt och svagt grått, passar alldeles perfekt att sätta på väggen i köket.
Näpp..dags att ta tag i penseln och rollern för att slutföra dagens projekt.