9 oktober 2008

Seg och lat

Har grejat lite i mitt kök då jag hittade en bit linneväv..det bidde två längder.


Dessutom har jag provat att sy stolsöverdrag..hade billiga lakan från Ikea liggandes så de fick användas till försöket.
Ska sy riktiga sedan av gamla lakan med monogram.

Inspirationen är det inget fel på men pengar saknas just nu för de riktigt stora projekten..har ju hittat massa vatten under huset också så där lär ju pengar rinna iväg... *vitsigt eller hur*

Egentligen borde jag dessutom börja måla min skänk men det känns trögt just nu..målning är för tillfället ingen jag studsar av glädje för att göra.

Men...men var ska har sin tid. *L*

Vi har även flyttat runt lite här hemma.
Jag och Matilda har bytt sovrum så nu bor jag i ett pytterum..får iofs plats med en 120 säng och sängbord så..man får vara glad för det lilla.
I mitt "nya" sovrum ska det upp brädor på väggarna..målas vita och dessutom ska jag lägga in heltäckningsmatta.
Älskar känslan att sätta ner fötterna på en go & mjuk matta.
Vi har även tagit bort en garderob i mitt sovrum så nu har jag en 60*60 hörna med furutak *blä* men..som sagt..var ska har sin tid.