14 december 2010

I väntans tidevarv...

I dag åker Matildas älskling till Thailand...där ska han vara tillsammans med sin familj och vänner i en månad!!!

Någon som tror att Tilda kommer längta ihjäl sig?!?

Jag hoppas iallafall att de får det helt underbart och önskar dem så klart en trevlig jul!


Här hemma ska vi frysa och sucka vidare över snön...

Jag är sjukt trött på kylan...

Allt som är fruset ute och att snöröjningen inte passar på att ta bort alla högar som ligger utmed parkeringar/gator!


Från snö och is...

Här hemma ligger vi en dag efter...granen har inte kommit upp till Lucia som den brukar.

Förhoppningsvis så får vi upp den i dag samt får fram tomtar och annat som hör julen till.


I skrivande stund så lyssnar jag på julmusik via webben, eldar i pannan, tvättar och kör en maskin disk.

Jag är dessutom inte riktigt frisk...haha...alltså jag är lite sjukare än jag brukar.

Har ont i kroppen, huvudet och känner mig en aningens klen...

VILL INTE!!! bli sjuk.

VILL INTE!!! bli liggande i sängen.

Hinner inte riktigt med sådant så här 10 dagar innan jul...

Inte för att jag stressar runt och ska göra massor utan för att jag vill ha ork och pyssla när jag känner för det.

I morgon ska jag dessutom bege mig till Alingsås i några timmar...ska träffa Hanna.

Ska bli så kul att vi äntligen kan få till en "dejt" då det alltid har strulat till sig alla andra gånger.

Förutom det så har Lovisas klass lite julmys i morgon kväll.

Barnen ska spela upp ett teaterstycke för oss föräldrar och sedan ska vi fika. Mysigt!!!

Till helgen så blir det till att tillbringa dagarna på Sjöbos gator...kväll på fredagen och dagtid lördag & söndag!

Nope...nu ska jag försöka orka med att röja lite här hemma...alvedonen ger mig lite ork och då är det bäst att passa på!

Ha det riktigt gott därute nu och var Rädda om Er!!!

Kram