20 mars 2011

Ny "värme"


Jaha...tidigt en söndagsmorgon så landade första omgången av det som ska bli vår värme!
Det är väl bara att börja såga & klyva nu då för...jag får INTE ut husvagnen innan allt är borta!
Känns faktiskt ganska skönt att det är här, har nästan längtat lite efter att få dra på mig jobbarkläderna, handskar, handledsskydden och starta musiken i öronen.
Haha! Jag vet...det finns de i min omgivning som säger att jag är knäpp som kan längta efter att få klyva ved.
Men...jag ser det som en utmaning att bli klar snabbt och när man sedan vet att det dessutom är förbaskat billigt att värma upp huset och vattnet så känns det helt okej att offra några veckor på hårt arbete varje ledig stund!
Ännu bättre är ju att just nu kan man ändå inte göra så mycket i trädgården...men klyva ved går alldeles utmärkt!
Annars...ja...Lovisa fick en hjärnskakning i skolan i torsdags...Lilla gumman!
Detta innebar att hon dels kom hem tidigt i torsdags och att hon fick vara hemma i fredags. Hon mådde inte bra...men som tur är så har det äntligen blivit bättre.
I går åkte Lars, jag, Matilda, Lovisa och hennes kompis Christina till Ikea & Biltema...
Alltid trevligt med en liten utflykt!
Mat blev det så klart på Ikea...alltid lika gott konstigt nog.
Vi stannade även till på Blomsterlandet för att köpa lite fröer...paprika och tomater blev det så i dag måste dessa ner i jorden.
Spännande!
Annars så rullar livet på i sin mer eller mindre vanliga stil...
Visst...livet går upp och ner men det ska väl lösa sig!
Nu planeras en liten tripp till London faktiskt...ska se om vi kan få till bra flygbiljetter bara. Har fått flera bra tips på billiga hotell.
Tack för dem!
Kan vara skönt med ett brejk såhär mitt i allt som hänt/händer.
Ha nu en underbart skön söndag och...Var rädda om Er.
Kram
Jeanette