13 december 2009

Tredje advent.


I dag är det tredje advent och Lucia.
I går fick vi upp vår gran som inte alls har fått de "kläder" den brukar få...inget guld.
Istället hängde vi i massor av pepparkaksformar och röda kulor.
MEN!!! Jag hade ingen toppstjärna som matchade så det måste köpas!
En i silver så klart.
För övrigt så packades det upp massor av tomtar och annat julpynt...inte allt jag har men mycket.
Nu är det jul i vårt hem!
I natt ska jag jobba sista natten innan vi åker...hoppas det blir en bra natt och inte allt för kall.
Robert har precis åkt i väg med sin faster & kusin för att färdas ner till Falkenberg och farmor...hon bjuder på julmat.
Annars är det ganska tyst i huset fortfarande... Lovisa sover.
Jag ska nog dra på mig lite arbetskläder och försöka få in en omgång ved till...skönt att ha det gjort.
Sedan väntar matlagning och dammsugning av det som jag inte hann färdigt i går.
Sova är också något jag planerat in att hinna med i några timmar.
Sååå kära vänner som läser min blogg...
Ha en riktigt underbar tredje advent och var rädda om Er.
Kram