8 januari 2010

Kallt, ont och vackert.


Det är inte alltid kul med snö och kyla...iallafall inte när det ska skottas eller hoppa in o ut i en bil under tio timmar.


Jag jobbade i tisdagsnatt när det var snöstorm här hemma...visst det kom inte vrålmycket snö men den drev ihop då det blåste.

Dessutom var det ca -18 hela natten....som tur var kanske eftersom det innebär att det är pudersnö som trillar ner och den väger ju inte så mycket...men..men...det innebar ändå att vi hade jättemycket snö på infarten och bakgården här hemma.

Så efter några timmars sömn så var det bara att gå ut...både jag och Lars skottade o skottade.

Detta kan jag säga kändes efter ett tag i både min rygg och framför allt i min höft...så när jag nu fick reda på att det skulle vara jättekallt på nätterna under torsdag o fredag så valde jag att försöka mota Olle i grin...jag tog komp de två nätterna och vårdar istället min ömma kropp o förhoppning att det inte ska bli värre denna gången.


Från det till vårt vackra landskap...för visst är det otroligt vackert ute nu med snö, blå himmel och sol!

Synd bara att det är så jäkla kallt.

Vi eldar som sjutton i pannan och har kommit fram till att vi ska vara glada att vi inte som förr värmer våra hus med el...för nu är det helt okej att dra på massa värme, duscha så mycket vi vill utan att det kostar skjortan i elräkningar.


Det finns en sak som retar mig mest just nu och det är försäkringskassan...jag var hemma med Lovisa i december, skickade in alla uppgifter innan vi åkte den 16/12 men tror ni att jag fått pengarna än...NEJ!!!

De som lovar så fint på sin hemsida att numera har de snabbare handläggningstider mm.


Från det till grejandet av Matildas rum som förhoppningsvis ska börja målas nästa vecka...för i helgen så kommer vår vän Jörgen ut och ska hjälpa Lars sätta upp panelen på väggarna...sedan återstår det att slipa trägolvet och måla allt vitt. Underbart!!!

Matilda får tillbaka sitt rum och jag mitt pysselrum.




Nu ska jag bara vara en stund så...kära vänner som orkar läsa min blogg.

Jag önskar Er en underbar helg och var rädda om Er.

Kram