14 januari 2010

Känsla...


En känsla av...vad?
En känsla av att sakna något oidentifierbart...en saknad.
Hur gör man när man saknar något som man inte vet vad det är?
När det bara känns i magen...
Magkänsla är ju något bra egentligen men just nu så stör den mest...att inte begripa, inte kunna ta på vad det är...DET är frustrerande

Svammlar lite men att sätta ord på känslan kanske kan få mig att förstå vad det är som saknas...eller rättare sagt "se" det oidentifierbara.


För att försöka reda ut så kan jag sakna den där känslan av tillfredsställelse..att ha uträttat något som betyder...inte som bara "är".

Uppskattning
Berömmelse
Peppning
Tillhörighet
Förståelse
Hjälp
Omtanke
Respekt
Hänsyn

Detta är något av allt som människor borde visa varandra mer av... inte bara när det kommer upp till ytan utan alltid...mer eller mindre...men det ska alltid finnas där gentemot andra människor.


Det är en rättighet att få den respekten att visa hänsyn, att försöka förstå...att kunna känna empati när det behövs.


Från detta till en annan känsla som jag vet vad det är.

Det är vår på G.
Ja... så är det för jag har tulpaner inne...de ljusa timmarna är fler.
Det finns en känsla i luften av förväntan...fåglarna låter mer...barnen börjar prata om sommarlovet.
Visst har vi kyla och massor av snö...men det är något i luften...ett uppvaknade i naturen.



Tulpaner...jag älskar denna blomma...den finns i massor av underbara färger.

Från det att julen åker ut tills det finns andra blommor att plocka i naturen så har jag tulpaner inne...tyvärr är de alltid så dyra nu i början...nu när man helst av allt skulle vilja sätta en bukett på varje ställe som det får plats en vas.

Ja...jag skulle kunna ha tonvis med tulpaner i hemmet...varje vrå skulle kunna fyllas av den blomma som jag är besatt av
Nu har jag fått ur mig lite av de tankar som snurrar i knoppen och ska ta mig en ny mugg med kaffe...
Jag önskar ALLA mina vänner en underbar dag och...Ni vet... Var rädda om Er därute.
Kram
Ps... bilderna i inlägget är lånade från nätet.