6 juni 2010

Förkyld så in i........

*snörvel*

Aaaatttjjjhhooo!!!!!
Jag har blivit med försommar förkylning och det är INTE kul!!!
Feber som pendlar mellan 39-40, halsont som börjar gå över till envis hosta, en näsa som ena sekunden är täppt som jag vet inte vad till en näsa som i nästa sekund rinner som Niagarafallet.
Det är synd om mig!
Jag har sagt det förut och jag säger det igen...Jag har hellre magsjuka i två dygn än en förkylning som aldrig släpper.
Det kunde dessutom inte komma mer olämpligt.

Lars och hans kompisar byter ut taket på garaget, vi har ved som ska staplas och grus som ska köras. Jag orkar ingenting och har faktiskt fått sjukanmäla mig inför söndagens & måndagens nattarbete. Inte roligt men inte så mycket att göra åt för så här kan jag omöjligt gå på jobbet.
Jaja...bara att bita i det sura äpplet och gilla läget.

Det är ju underbart att ligga i sängen när solen strålar från en klarblå himmel.

*NOT*

Något som iallafall är kul är att jag fick ett erbjudande från fritidsresor några dagar innan morsdag...det var typ "res två betala för en" och det gällde under augusti månad.

Jag var snabb som attans in på deras hemsida för att kolla in erbjudandet och lyckades reservera en resa den 23 augusti för mig, Lars & Lovisa.

Sedan gällde det att övertala Lars...hihi!

Tvårumslägenhet, transfer, mat på flyget, en vecka på Cypern (när det är som varmast) kostar 9500 för oss tre.

Så... den 23 augusti åker vi till Fig Tree Bay

Vi var där hela familjen för 8 år sedan och jag var där med Lovisa för drygt tre år sedan.






Ska bli en skön avslutning på sommaren 2010.

Annars så händer det lite allt möjligt här...Robert har börjat jobba, just nu i Träslövsläge utanför Varberg.

Matilda slutar andra året i gymnasiet nästa vecka och veckan därpå så börjar hon sitt fyra veckor långa sommarjobb...hihi!

Lovisa slutar skolan på fredag nästa vecka...avslutningen hålls i Kinnarumma kyrka.

De tågar från skolan till kyrkan.

Mysigt!!!

Nu ska jag fortsätta vårda min underbara sommarförkylning!

Ha en underbar söndag Alla och var rädda om Er därute.

Kram