19 november 2010

En tanke...

I går lade jag in bild på fb, blusen nedanför som jag har förälskat mig i.
Plötsligt så dök en gammal vän/granne upp och sa på sitt roliga sätt att hon har något liknande som hennes tvättmaskin krympt...haha...dvs hon skriver om det på sitt roliga sätt. Hon är så söt för under många år så har jag fått "ärva" kläder efter henne som hon kanske ångrat att hon köpt eller som faktiskt helt ärligt inte passat.
Supergulligt och något som glatt mig mycket!!!
Jag är välkommen ut och spana in de "krympta" kläderna =).
Tusen tack för inbjudan Monica!!!
******************
Iallafall så slog det mig att det är väldigt roligt att "ärva" kläder...dels för att jag faktiskt inte har råd men även för att de inte tillhör den kategori av kläder som jag ens skulle prova i affären.
En sak till....det är ett oerhört slöseri med kläder...en del använder man ju faktiskt inte så ofta innan man tröttnar på dem.
Sedan hänger de bara där...eller så åker de iväg till någon välgörenhetsorganisation...men...varför inte ge dem till vänner istället så de kan glädja någon som man känner....innan de landar i ett annat land eller på en klädställning hos tex Myrorna.
Myrorna har förresten blivit snordyra!!!
Var inne där häromdagen med min dotter och de tog minst 75 kronor för tex ett skärp...som inte ens var något speciellt med. Nej!!! Det har blivit dyrt med "vanliga" second hand kläder. Märkeskläder kan jag begripa men...sådant som kanske kostar runt 100 kr nytt ska väl knappast kosta 75 kr begagnat???

Den här kjolen förälskade jag mig i för ett tag sedan och slog faktiskt till...i kväll ska jag inviga den....vi har personalfest!!! Ska bli trevligt!

Nog om svammel när det gäller kläder...
Nu är det fredag och jag har en miljon saker att göra innan personalfesten i kväll!

Ha det underbart därute i den "kalla" världen och Var rädda om Er.
Kram