7 november 2010


Vaknar upp och finner att vi har -5.4 ute och drygt +17 inne.
Bara att ge sig ner i pannrummet och börja elda upp vårt hus!
Det är en riktigt skön känsla att tända och sedan fylla pannan med den ved som vi klöv i våras. Det hårda arbetet belönar oss nu med att vi får en underbar värme i hela huset!
Den här helgen så jobbar jag men... inte på nätterna utan på kvälls och dagtid.
Det är skönt för Lovisa är nöjdare och gladare än när jag arbetar tre nätter och vi i stort sett inte syns speciellt mycket från fredag eftermiddag till måndag eftermiddag.
Är så tacksam för att jag får möjligheten att byta turer på helgerna.
I går kväll var jag och Matilda på kyrkogården...Minnenas boning!
Det är så otroligt vackert med alla dessa ljus som vi tänder för de vi mist och som vi saknar.
En sak som slog mig i går är att vi i många generationer tänt dessa ljus på AllaHelgons dag...vi vet Alla hur vackert vi gör det och på något sätt så känns det lite som en tröst.
Våra döda "vet" hur det ser ut där de vilar....denna helgen!
Hoppas ni begriper hur jag tänker när jag försöker sätta lite svammlande ord på mina tankar.
Matilda hade gjort ett så vackert mosshjärta med texten "SAKNAD" på...texten var utskuren i vitt trä och lindat fast på hjärtat med silvertråd.
****************
I går kväll gjorde dessutom Robert & Ninni lite god mat...Hasselbackspotatis, stekt kyckling och en helt underbart god gräddsås!
Tack för den goda maten!
*****************
I kväll mellan 15.30-21.30 så är det jobbdags igen!
I morgon är det skoldags för Matilda & Lovisa....efter en hel veckas lov!
Skönt när rutinerna är som vanligt.
Själv ska jag försöka städa iordning i snickarboa tänkte jag...plocka ner Lovisas studsmatta och försöka putsa lite fönster.
Det får bli kommande veckas projekt!
Ja...jag ska ju fika också med en gammal kär vän...Cathrin.
Nu blir det lite slappa i sängen, en film och lite kaffe.
Ha det underbart skönt därute i den stora vida världen!
Var rädda om Er!
Kram