3 november 2010

November...


Regnet det bara öser ner!!!
Just för tillfället så har Matilda & Lovisa novemberlov, ganska skönt tycker ju jag då eftersom jag slipper allt tjat på Lovisa om att hon ska gå upp och komma iväg till skolan.
Begriper mig inte på den tösen....hihi...ingen av mina andra barn har varit som hon!
De har lagt sig i tid på kvällen och vaknat när deras väckarklocka har ringt...utan problem! Lovisa är precis tvärtom, hon släcker aldrig på kvällen och en hel armé av väckarklockor hjälper inte att få henne ur sängen *suck*.
Jaja...nu har de lov och hon har dessutom sin bästa vän från Bosnäs här...Christina. En helt underbar kompis som dessutom är otroligt snäll. Kul att de fortfarande träffas trots att det gått snart 1½ år sedan vi flyttade därifrån.
Vad som annars hänt här på Slottet är att....taket och allt plåtarbete nu är klart!
I går plockade de ner ställningen och vi kan äntligen få "pyntat" runt huset.
Robban har köpt en bil också...KUL!
Det blev en nästan likadan som min...hihi...fast med 40 hästkrafter mindre.
Han har köpt en V40 2.0 -99 som är mörkblå och i väldigt fint skick sånär som på lite lackproblem på huven.
Dessa ska åtgärdas inom en snar framtid och då kommer han ha en kanonbil!
Den har dessutom inte gått mer än sisådär 16500 mil....vilket inte är så mycket med tanke på vad det är för bil!
I går besiktigades den dessutom med blankt papper.
***********
Grattis min son och var nu rädd om din lilla blåa fara!!!
***********
Tilda har ju en pojkvän som heter Charlie och....vi är inte alls avundsjuka på honom
(nu ljuger jag) för....den 14 december så lyfter han och hans familj till Thailand för en månads semester i sitt hus!
Jag vill och fler med mig....vill åka bort! Njuta av sol & värme!
Men...i år finns det inte mer pengar för att resa så vi får snällt försöka klara av hela långa vintern i Sverige.
På sätt och vis ska det bli mysigt att få städa, fixa och pynta inför julen 2010!
***********
Ska passa på att tacka en internetvän som heter Susanne för hennes hjälp att skaffa "världen bästa" hundborste också...ska bli spännande att pröva den när den dyker upp i blevlådan.
Tack Susanne!!!
Har starka funderingar på att ta ett röjtag på vinden i dag...det har liksom blivit lite stökigt däruppe och vi behöver få undan sådant skräp som föll ner under tiden de bytte tak.
Får väl se om inspirationen kan infinna sig i dag!
Jag hoppas och önskar Alla därute en underbar dag och att ni som alltid är rädda om Er.
Kram