17 mars 2012

Lite planering och önskelista.

Planeringen inför sommarsäsongen är på G.



I den här lilla vagnen ska jag koppla av i sommar...de som känner mig vet ju om vagnen och allt som har med den att göra...men här kommer lite små bilder till att börja med ändå för att friska upp minnet...haha!








Färgerna i vagnen är rosa, blå, limegrönt, turkost, vitt, gult osv...ja ni ser ju.




Jag bytte bla ut fronten på lilla kylskåpet.





I förtältet som ju är ganska litet kommer jag att följa samma färger som i vagnen =)



Eftersom Lovisa bytte ut sin limegröna matta i sitt rum så kommer den istället att få vara mysfaktor i förtältet. Jag kommer inte ha någon "matmöbel" i förtältet utan mitt "gamla" rottingmöblemang som jag hade i mitt växthus tidigare.



Förtältet kommer att vara ett kvälls/regn/tvmysrum.
Ja...spisen som jag fortfarande har kvar sedan vi låg på säsongsplats tidigare kommer ju också att stå i förtältet så klart.



Någon mindre & praktiskt förvaring kommer också att få sin plats i förtältet så klart.



Lampor är inköpta som ska hänga i fönstren och lite annat smått o gott...allt i färger som matchar...så klart!



Utanför tältet kommer jag att ha en paviljong av något slag.



Med sidor och ordentligt tak så det blir mat och mysplats ute.



Jag såg när jag vara och kollade in platsen att många hade liknande eller andra modeller så jag blir absolut inte ensam om att ha paviljong.





Ute...kan det kanske bli något sådant här som kan få lysa upp på kvällen.






och varför inte något sådant här som förgyller uteplatsen/ingången till förtältet?




Jag är inte som andra och jag kan garantera att mitt lilla smultronställe inte heller kommer att se ut som andras...haha!



Så...nu fick ni en liten inblick i hur planeringen går och vad som står på min lilla önskelista.



Snart bär det av till en veckas sol, bad & värme tillsammans med Lovisa...ska bli såååå skönt!



Ja...höll ju nästan på att glömma.



Matilda blev med bil häromdagen.


En liten mörkgrå Renault Clio.



En "minipärla" står alltså nu också på gården.

Inte den på bilden men en likadan.





Så, det var lite av vad som hänt/händer hos mig och min lilla familj.




Ha det gott alla och var rädda om Er och den tid vi har i livet.




Kram


Jeanette