27 oktober 2009

Gnäll!!!

Jag slår bakut lite...
Jag vill egentligen inte gnälla här på bloggen men jag känner att jag måste få ur mig annars kokar jag över.
Jag är trött på att det inte går att visa förståelse för att jag är trött mellan varven, jag jobbar nästan fulltid natt, ska sköta barn, hus, trädgård, tvätt, mat, handling och ställa upp på massa annat.

Jag orkar inte det jämnt!

Jag vill inte höra gnället om att det o det inte blir gjort eller att jag ska släppa allt jag gör bara för att någon annan vill något just då!
Jag är trött på att inte få någon egen tid, inte få göra det jag vill!
Jag är trött på tjat om småsaker som inte blir gjorda just precis på sekunden...jag vill själv planera in när jag ska göra saker.
Jag vill att det ska flyta på men för den skull så måste inte allt göras NU!!!
Jag är trött på att det inte visas hänsyn, att förståelse inte går att förstå och jag är ännu mer trött på "hårda/elaka ord".
Jag är trött på att behöva passa upp, att finnas tillhands bara för att...att tas för given.
Jag inser att det säkert låter megaego allt jag skriver men det skiter jag i just nu för mitt tålamod tryter.
Jag älskar massor av människor men jag tycker faktiskt inte alltid om dem.
Var rädda om Er därute och tack för att ni orkade läsa mitt gnäll.
Kram

Ps... till UllaBritt...Tusen tack för bakverken!