8 oktober 2009

Höst, dagar som går & gåva!

Hösten har verkligen fångat oss, vädret skiftar varje dag...sol, regn, blåst om vartannat.
Jag ska inte neka till att jag på sätt och vis älskar hösten...
den för oss ett steg närmare våren och sommaren.
I vilket fall som helst så är det nu oktober och vi går med stormsteg mot jul!
I år så ska ju som sagt delar av familjen åka bort...dvs jag, Lars, Matilda & Lovisa drar en vecka till Kanarieholmen medans Robert är här hemma och har koll på hus & djur.
Tack min älskade son för att du finns!
Vi drar en vecka innan jul och kommer hem kvällen innan julafton, hoppas innerligt bara att det inte blir som förra året med landning i Norge istället för på Landvetter och sedan bussresa från Oslo till Göteborg mitt i natten.
Ja..just det...jag har fått en "ny" dator...dvs Lars min älskling har installerat om min "gamla" dator som hade fått hemska elaka virus i sig...Trojaner som verkligen förstör.
Tack min älskling!
Annars rullar dagarna på här, lite sjukdomar mellan varven och en o annan skada...Tilda fick en hjärnskakning i går när hon "lekte" med en av sina klasskompisar...dessa brudar.
I dag är hon i allafall på sin praktik i Kinna.
Hon har växt så otroligt mycket under de senaste månaderna...inte på längden utan i sitt sätt...hon vågar mer...tar konflikter på ett mer vuxet sätt och framför allt hon börjar lära sig vad som är viktigt i livet.
Kramar i massor till dig min älskade dotter.
I går var Matilda på stan för att köpa present till sin vän Frida som fyller år i dagarna...kan tänka hon köpte en gåva till sin mor också *snyft*
Tusen Tack gumman!

Kaffe med kardemummasmak och en sten med orden... JAG ÄLSKAR DIG.


Nu väntar en ny dag med nya utmaningar...så lev väl mina vänner och var rädda om Er.
Kram