7 november 2009

Mys, frid och lite annat



Att vakna en lördagsmorgon innan alla andra är guld värt för mig...jag ÄLSKAR verkligen tystnaden och friden som råder.


Att börja dagen med att ge våra djur mat, en kort kisspromenad i trädgården med Flipp samtidigt som vi går till brevlådan för att hämta Borås Tidning...SEDAN...tända några ljus på köksbordet, njuta av en mugg kaffe samtidigt som jag bläddrar i en äkta papperstidning...


DET är njutning av vardagliga göromål.

Jag låter lite väl knäpp kanske men det är verkligen ett underbart sätt att starta dagen på...jag laddar batterierna oerhört mycket dessa mornar.

I dag fick jag tända värmeljus i de tre glas som jag fyllt med grovsalt och ställt i en underbar krans som Matilda gjorde i skolan.


Den är oerhört vacker och jag skulle ha kunnat lägga in en bild på den här om inte Matilda hade tagit med sig kameran i går (hon sover över hos en kompis)
Kransen är från början tänkt att vara till kyrkogården men den är så vacker så den får pryda vårt köksbord ett tag innan jag lägger ut den som dekoration på mitt symaskinsbord vid trappen.
Kransen består av granris, mossor av olika sorter, björknäver, kottar och lite annat smått & gott...oerhört vacker som bordsdekoration i grönt, vitt och grått.
Hon är duktig vår blivande florist!
Här kommer äntligen en bild på skapelsen som jag tycker är alldeles för fin för att "försvinna" på en kyrkogård.

Klicka gärna på bilden så får du se den i större format.

Om några veckor ska hon få en utmaning som heter duga...hon ska göra min arbetskamrats brudbukett, det kommer gå så bra så det är jag hundra övertygad om...hennes lärare Anette är lika övertygad hon om att Matilda kommer klara uppgiften galant.

Annars rullar livet på här i Kinnarumma, Lars grejar o grejar i garaget...han har fått upp gipsskivor i halva garaget, målat dem och satt upp nya fräscha lysrör, dragit kablar och satt upp nya eluttag.
Snart väntar renoveringen inne...vi ska börja med Matildas rum då det är det rum som faktiskt är sämst i hela huset...lila söndrig tapet och ett fruktansvärt slitet plastgolv, fönsterbrädor som är gjorda av typ perstorpsskivor och väggar som inte är ljudisolerade över huvudtaget.
Rummet kommer bli jättefint när det är klart...panelskivor på väggarna och antingen ett målat vitt trägolv eller svart klinkerlaminat.
Tilda vill ha färgerna svart, vitt och rött.

Flytten av vår lille buse Simson har gått klockrent och han har skött sig exemplariskt på det nya stället.

Jag har för övrigt tagit svinvaccinationen och fick lite biverkningar i drygt 1½ dygn...nu är jag ok igen sånär som på den ömmande bulan på vänstra överarmen.

Livet i Kinnarumma är med andra ord helt ok och flyter på!

Jag hoppas att Ni alla får en underbar lördag och en trevlig söndag!
Glöm inte bort att ge alla pappor en extra kram på söndagen!
Så...det viktigaste av allt...

Var rädda om Er därute.
Kram