1 november 2009

Nya stallet, kompisen och lite allsvensk fotboll.

I det nya stallet så finns en rund o go liten shettis som heter Ester...sötisbrud.

Här är Ester & Lovisa...Simson står i bakgrunden.

Ester i sitt fina rosa täcke med hjärtan på.
Simson står så fint och kollar läget på nya stället.

Det har även kommit en ny kompis till dem, en ardenner på drygt ett år.
Allt känns super och hon som har stallet är en rak & ärlig människa som står med båda fötterna på jorden.
Tusen tack Åsa och stallägaren för snabb hjälp med både det ena o andra!!!
I dag var vi på sista matchen för Elfsborg i denna Allsvenska omgången...nu väntar 2010 års Allsvenska.
Elfsborg kom trea till slut och det är inte illa det...medalj för fjärde året i rad.
GRATTIS!!!
Vann Allsvenskan gjorde AIK då de i dag möte IFK...det var spännande att följa via mobilen...för jag ska villigt erkänna att jag hellre såg ett Stockholmslag som vinnare än ett Göterborgslag.
GRATTIS till AIK också!!!
I morgon är det vanlig hederlig skolvecka igen... skönt med lov men det är lika skönt när vardagen tar vid och alla får något vettigt att göra.
Själv ska jag jobba extra på tisdag och sedan mina egna nätter onsdag & torsdag.
Sotaren ska komma i morgon också...spännande att höra vad han säger om allt...det är första gången han är här sedan vi köpte huset.
Själv ska jag försöka komma iväg till skogen och plocka lite tallris...jag har flera urnor mm som inte har fått något höst/vinter skrud än.
Dessutom så har jag fortfarande lite saker kvar i växthuset som ska upp på vinden så det tänkte jag också försöka hinna med.
Nu väntar snart sängen och en underbar tidning med inredning.
Jag önskar Alla en bra start på veckan och att Ni är rädda om Er.
Kram