30 november 2009

Lite allt möjligt!

Jag vet...jag är urusel på att uppdatera bloggen!
Jag skyller helt och hållet på att jag jobbat otroligt mycket under några veckor och faktiskt helt enkelt inte orkat skriva, reflektera eller ens tänka på annat än det som ska funka här hemma.
I vilket fall som helst så kommer här lite uppdateringar över vad som händer i våra liv.
Under helgen som varit så har bla min arbetskamrat Christina gift sig med sin älskade Johan...brudbuketten som syns lite längre ner i bild gjordes av min älskade dotter Matilda.
Dessutom så har Matilda & hennes klasskamrater hållt till på Åhaga och julmarknaden där.
De fick i uppgift att göra något som hade vintertema över sig och det resulterade i....
Frostig December som syns nedanför i bild.
Klicka gärna på bilderna för att se dem i större format.
Brudbuketten som Matilda gjorde till min arbetskamrat.

Vi har dessutom börjat på att renovera Matildas rum... det gamla spänntaket är borta, väggar är nedtagna för att göras om samtidigt som de ska isoleras en aning...Lennart som hade huset innan har bara satt upp gipsskivor där han ändrat väggarna...utan någon som helst isolering = alla ljud hörs extremt tydligt.
I vilket fall som helst så hittade vi ett underbart trägolv under den hemska plastmattan.
Det ska slipas och målas i vitt!!! Underbart!!!
Under två veckor nu så är tanken att väggar ska fixas, tak upp, lite el dras om, panelskivor upp och golvet fixas...förhoppningsvis kommer allt vara klart lagom till vi reser iväg till varmare breddgrader.
Den 16:e december så drar vi...dvs...Jag, Lars, Matilda & Lovisa till Gran Canaria...Robert är kvar hemma och sköter om djur & hus!!!
Tack min älskade son!!!
Förra veckan så var vi på personalfest...hm...vet inte vad jag ska säga mer än att ALLA tidigt lämnade parken där "RockOlga" underhöll med bla dragspel *suck*
Vi var några stycken som drog till Brasseriet istället...Underbart kul...
Tack alla inblandade!!!
Sedan... på fredagen så var det dags att fira min älskade mamma...60 år den 2:e december...vi firade henne lite tidigare med att äta ute på Thai Silk Palace.
Tack mor!!!
Det har varit en intensiv vecka... tre nätters jobb, en festnatt, en kvällsfest och julmarknad, shopping på byggmarknad mm.
I dag ska jag iallafall plocka & dona i vårt hus...försöka skapa ordning i renoveringskaos.
Jobbar...det gör jag först till helgen...så nu ska det njutas i några dagar.

Glömde....hihi! Matilda fick brev från försvarmakten...Hon är lämplig för tjänstgöring om nu vill söka det 2011.
Jag önskar alla en underbar vecka och...VAR RÄDDA OM ER.
Kram