12 november 2009

Torsdagsmorgon...

Att vakna, sätta på lite kaffe, tända några värmeljus i Matildas vackra krans, väcka Lovisa, tända i pannan och sedan sitta tillsammans med Lovisa som äter frukost är morgonmys på hög nivå!!!

Det är synd att alla går upp vid så olika tider för annars hade det varit mysigt med gemensam frukost på vardagarna...innan alla stressar iväg till skola & jobb!

Jag sitter iallafall vid köksbordet och njuter av en mugg kaffe, lyssnar på radio och läser nyheter på nätet.

I eftermiddag så är det Lovisas tur att ta vaccin mot svininfluensan...hoppas verkligen att hon inte får några biverkningar.
Det är faktiskt sjukt för jag tog för 1½ vecka sedan, Lovisa i dag och Matilda får troligen vänta någon/några veckor till...varför ser man inte till att kunna vaccinera alla barnen på en gång i samma familj???

I dag väntar allmänt pyssel här hemma, jag ska försöka plocka in någon mer låda från växthuset, sortera och bära upp på vinden...hihi...det är nästan så jag tror att vinden snart "trillar" ner för jisses vad prylar vi har däruppe!
Dessutom har jag funderat på att leta upp alla adventsstjärnor och se över dem innan de ska upp i fönstren...får se hur långt jag kommer?!




I går fick jag äran att fika med två underbara människor som jag lärt känna via cyberrymden...de var på genomresa efter en tur till Ullared!


Tack Hanna & Des för att ni tog er tid!!!




Jag hoppas Alla får en bra torsdag och att Ni som alltid är rädda om Er därute.


Kram