10 mars 2010

Kaffetåren...

Lite filosoferande så här innan det är dags att krypa ner i sängen igen.
Ja...jag ska jobba två nätter för att sedan vara ledig till söndag kväll.

Om jag inte får min stund på morgonen...med mitt kaffe och nyheter via tidning/nätet så blir jag inte någon trevlig människa.
Alltså, jag har märkt att det blir tydligare och tydligare med åren att om jag inte får den där stunden innan alla vaknar så blir jag enormt grinig.
Jag retar upp mig på precis allt och alla.
Frågan är om det är normalt eller om jag har ett avvikande beteende *skratt*

Oavsett så tycker jag att man ska ge sina medmänniskor det svängrum de behöver...att jämnt vara inpå varandra eller att jämnt ha någon som sitter "i knät" kan vara fruktansvärt irriterande.
Det blir ett moment 22 av det...för man vill ju så klart inte vara elak men ändå vill man tala om att visst "jag älskar" men jag måste få ha ett eget utrymme.

Svammel...svammel!

I dag så förvånade Lovisa mig otroligt mycket...hon gick upp när hennes klocka ringde, tog på sig och kom ner i köket utan att jag ens hade behövt lyfta ett enda finger...det är inte illa.
I dag väntar utvecklingssamtal med Matilda och sedan blir det nog mest slappa fram till det är dags att färdas mot Sjöbo och en natt i patrullen.

Jag hoppas att Ni alla har en underbar onsdag och att Ni så klart är rädda om Er därute i stora vida världen.
Kram