7 mars 2010

Så här en söndag.

Det är äntligen vår i luften...

Nu kan man verkligen känna att vi är på rätt väg och att vi går mot en underbar tid.

Dagarna är ljusa så länge och fåglarna har trots kylan börjat sjunga mer o mer för varje dag som går.

Snön som förut täckte mina lyktor har äntligen börjat vika sig för solens värmande strålar.

Snart är det bara ett minne...all denna snö som föll vintern 09-10.


Häromdagen var jag en sväng till stan och kunde inte låta bli att köpa dessa skyltar!!!


En sitter på dörren till tvättstugan och den andra ovanför tvättkorgarna.



Denna fick Matilda av mig...


I dag har jag äntligen slutfört våra semesterscheman på jobbet, ersättarna är klara och nu får (skrattar) ingen mer av mina arbetskamrater ändra sina semestrar.

Jag ska njuta av ledighet from den 18 juni till den 22 juli och mellan 30 juli till 13 augusti.
Har fixat o trixat lite så jag går in o jobbar fem nätter och lägger några semesterdagar lite senare tillsammans med min vanliga ledighet så får jag en skön semester.

Längtar sååååå!!!

Annars rullar livet på i sin vanliga stil.

  • Lars öga börjar läka och synen blir bättre för varje dag som går.
  • Lovisa har varit på badhussovaöver med scouterna.
  • Matilda har partat och festat....
  • Robban har fått ett infall igen att köpa ett gamecard till WOW!!!

Han måste ha något att göra när han inte träffar Ninni säger han... Hm?!

Vi har hämtat ved hos en helt underbar man i Vänga...en riktig lantis med stoooora händer och ett gott hjärta.
Såå... nu är pannrummet fyllt med ved igen.

Tack Marianne & Putte för hjälpen att lösa vårt vedproblem.

Matilda har nu snart bott i sitt rum i en vecka och jag måste erkänna att jag släppt tankarna lite på att fixa färdigt de sista listerna...får göra ett ryck i veckan som kommer...hitta gardiner ska vi också göra.
Hon vill ha ngt jordbrunt typ...gärna lite "tunga" gardiner.

Nope...nu ska jag gå ner till mitt pannrum och sedan försöka fixa till lite kaffe...Matilda bakar en kladdkaka som vi ska avnjuta tillsammans med hennes syster Josefine och hennes sambo Sammi.

Hoppas Ni alla har det gott och att ni får en skön avslutning på söndagen...med en underbar start på morgondagen.

Var rädda om Er därute...



Kram