13 april 2010

Mycket på gång...

Nu är vi på gång...from i går och några veckor framåt så ska vi mäta hur många steg vi går varje dag.
Det är inte första gången som vi är med i "Ta steget" så det ska bli spännande att se hur långt vi kommer i år.
Jag har iallafall tagit mig en rejäl promenad nu på morgonen...färden gick bland öppna landskap och på grusvägar.

Det här är faktiskt vår badplats...Häggån. Ser väl kanske inte så inbjudande ut just nu men till sommaren så är det helt okej...även om jag hellre hade velat bada i havet.



Min mobil är väl inte världens bästa att ta bilder med men... tallar på rad.



Hm... undra om hastighetsskylten gäller tävlande också ;)

Annars så händer det väl lite här hemma också...vi har fått hälften av vår ved så nu vet vi precis vad som ska göras varje dag.
Garagetaket ska få nytt plåttak och huset ska få nya pannor...förvisso kommer inte hustaket att bytas förräns framåt oktober men planeringen ska ju göras iallafall.
Vi ska dessutom måla husgrunden och färdigställa planteringen framför växthuset.
Jag funderar just nu på om jag ska slappa en stund eller om jag ska ta tag i lite städning...den har kommit på efterkälken eftersom jag dels jobbat hela helgen och att det varit helt underbart väder ute...jag menar...Vem sjutton vill vara inne och träla då?!


Till Alla underbara människor...var rädda om Er därute i den stora vida världen.

Kram