17 april 2010

Steg, utmaning och trötthet i ett enda sammelsurium...

Minns ni?


All denna snö som täckte vårt landskap för inte så många veckor sedan...
Numera så täcks en del av vår bakgård av sågspån från motorsågen och spill från vedklyven.
Det är nämligen det som händer här just nu...mycket ved som ska värma oss till nästa vinter...vilken jag hoppas inte blir lik den som nyss var.




När jag inte klyver ved så går jag...går & går.
Vi har en återkommande tävling på jobbet som heter "Ta steget" vilket innebär att vi räknar antalet steg vi tar på ett dygn.
Spännande!
I dag har jag, Matilda & Lovisa varit på en miniloppis i Kinnarummas hembygdsgård...efter så blev det kaffe och hembakat.
Mysig stuga!
Apropå inget så vulkaner och annat..
Evelina som skulle resa till Turkiet tillsammans med sin farbror Patrik fick pga askmolnen ombokat sin resa till nästa helg istället.
Nu håller vi tummarna för att det ska gå vägen utan problem.
Annars så måste jag åter få ösa lite kärlek över mina underbara barn.
Jag älskar Er så otroligt mycket...



Nu väntar lite mys och avkoppling.
Jag önskar Alla en underbar fortsättning på lördagen och en skön söndag.
Och...Var rädda om Er därute.
Kram