30 april 2010

...

En ganska händelserik vecka trots allt...
Jag blev till att börja med sjukskriven fram till nästa tisdag, fick lite andra tabletter som verkar funka ganska bra.
Jag är iallafall inte sämre och har kunnat börja använda handen lite mer...även om jag knappt kunde klappa i går...hihi...Jag, Robert och Matilda var på Elfsborgs fästning Arena...vi såg matchen mellan Elfsborg & Brommapojkarna.
En spännande match faktiskt, den slutade med ett mål till Elfsborg och tre friska poäng...GÖTT!
Vi ligger på tredje plats i tabellen och IFK ligger på tolfte...så nice!
I onsdags var jag med Matilda hos min arbetskamrat Christina som är medial... Klicka här.
Det var dags för Matilda att se om hon fick någon kontakt med bla sin pappa Christer.
Spännande var det och mycket hände...hon har allt på ett band.
Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag bytt bil...och gissa vad som hände...
JO! Just nu står den så fint här ute och jag kan inte använda den.
Det är inte så farligt som det låter men det är tråkigt...ett rör till växellådan har blivit sönderskavt av en sladd som någon tidigare ägare inte har fäst ordentligt...så bromsolja ( bromsoljan går även dit) har läckt ut och jag kan inte använda kopplingen.
Tur att jag har en så underbar sambo som kan fixa detta åt mig...
Tack älskling ♥
När bilen sedan är lagad så ska jag försöka ta mig ner med släpet till Falkenberg och hämta hem min fina rotting möbel som jag fått av UllaBritt.
Jag har funderat lite och insett att några av mina tidigare inlägg kanske behöver förklaras.
För drygt en vecka sedan så hittades min biologiska far död, han hade varit död i några veckor...sittandes framför tv'n.
Han var en "ensamvarg" så att ingen hade haft kontakt med honom på ett tag var inte så konstigt.
Ni vet alla också hur dagarna bara rullar på...
Ialla fall så...
Vi har inte haft någon direkt kontakt sånär som på några telefonsamtal för ett antal år sedan.
Det var mitt val och inget som jag som sagt kan göra något åt nu.
Det finns en sak som jag kan göra något åt...det är att fortsätta hålla kontakten med mina två halvsyskon Peder & Petra.
Peder är sju år yngre och Petra tio år yngre...båda ska dessutom bli föräldrar för första gången i år. GRATTIS igen!
Nu hoppar jag vidare...
Det traskas mycket...i vår "Ta steget tävling"
Sedan starten den 12/4 så har jag gått 357835 steg = 273 km.
Det är banne mig inte illa!!!
Vårt lag har gått sammanlagt (alla har inte fört in regelbundet)
819 km eller 1074982 steg.
Duktiga vi är!!!

Nu väntar iallafall helg...och jag önskar verkligen Alla en underbar sådan...

Var rädda om Er därute i den stora vida världen.

Kram