8 april 2010

Rensat, städat och lite annat...

I påskhelgen så körde vi hårt med att rensa upp allt som stod i "växthuset"...Jisses, vad prylar vi ställde in där när vi flyttade hit.

Nu är iallafall allt borta.

Jag hittade en hängmatta på Rustas rea i höstas...kommer bli perfekt avkopplingsplats de dagar som solen inte lyser som starkast i sommar.


Vi ska måla allt vitt och sedan ska det upp en tunn gardin som man kan dra för när man vill vara lite ifred/hindra solens strålar.


Jag har även fått en underbar rottingmöbel av Ulla-Britt som jag ska hämta hem från Falkenberg...den kommer absolut pryda sin plats i "växthuset".












Det kommer bli jättefint i växthuset...vitt, beige och sedan de riktigt blommiga dynorna som rottingmöbeln har. Den vita rottingmöbeln som står där nu ska få sin plats i trädgården sedan...perfekt kommer det bli,


Har även funderingar på att snickra ihop ett smalare långbord som kan få plats i "växthuset" om vi behöver sittplatser för regninga dagar och god mat i vänners sällskap.

Nu kommer en lånad bild från UllaMi...hon har gjort så fint vid sitt växthus. Vi ska göra ungefär likadant utanför vårt...mitt försommarprojekt!



Nog om detta...

I dag är ingen vanlig dag...haha!

I dag är det 42 år sedan jag föddes...och i kväll ska jag gå ut och äta med några av mina arbetskamrater. De hade planerat att äta ute och jag ska villigt erkänna att jag inte var sen med att haka på...alltid trevligt att umgås även utanför jobbet.

Så...kanske fortsätter jag med mitt projekt...kratta i trädgården eller så ligger jag på soffan hela långa dagen.

Jag hoppas Ni alla får en underbar dag och att Ni är rädda om Er därute.

Kram från en något äldre men fortfarande väldigt barnslig...