30 november 2008

1:a advent

Bilden hittade jag på en blogg när jag googlade och den var så vacker så jag lånade den..... http://carinmad.blogspot.com/

God förmiddag..eller godmorgon kanske man ska skriva..jag vaknade redan halv sex men låg kvar i sängen fram till åtta ungefär.

Nu sitter jag i soffan med elden sprakande i kaminen, ny bryggt kaffe i mugg och lyssnar faktiskt på julmusik...saknar att Matilda & Lovisa inte är hemma..Robert sover fortfarande ute i sitt lilla hus.

Det ligger en katt på köksbordet.. sovande i doften av kanel från doftljuset...en utslagen hund ligger vid mina fötter och en tvättande kissemisse balanserar i gungstolen. Hihi.... ser lite kul ut faktiskt.


Om två veckor så vaknar jag & barnen upp på ett hotell..ska jag släpa med mig adventsljustaken måntro.. haha.. jag är ju knäpp så barnen skulle säkert inte reagera.

Njae.. vi får väl tända värmeljus istället..för det släpar jag alltid med mig oavsett vart i världen jag ska.

Det ska bli skönt att få värme till kroppen..att få njuta av sol, sand, pool och restaurangbesök.


Att veta att våra djur får det bra här hemma känns också skönt.. Zune & Zixten får vara kvar här hemma..grannen pysslar om dem och de har ju faktiskt varandra.

Flipp ska Evelina och Wilda sköta om *STORT TACK* Om du bara visste hur glad jag är över att du sköter om honom..trots att du redan har att stå i.

I dag ska jag..åka till Evelina, Daniel & Wilda..städa iordning hos Robert..dvs hjälpa honom fixa garderobflytt mm..åka till stallet och sedan ska jag förhoppningsvis hinna fixa till lite här hemma.

Jaja.. var sak har sin tid och så länge det inte är några måsten så ska det nog lösa sig.