28 november 2008

Helg och första advent.....

Då var det fredag igen.....

I går körde jag Robert & hans kompis Kenneth till Elmia, där ska de vara till söndag fm. Hoppas och vet att killarna får kul.

Matilda & hennes klasskompisar ska tillbringa lördagen på Åhaga säljande sin alster som de gjort under några veckor på skolan.

Vi ska också pynta huset...men inte så mycket...bara stjärnor i fönstren och kanske en o annan ljusslinga ute.

Det är faktiskt första gången sedan urminnes tider som jag INTE tillbringat veckorna innan 1:a advent med att storstäda huset inför julen.

I går var jag iallafall en snabbis på Ikea..när jag ändå åkte förbi i Jönköping..det blev några vita blockljus som ska få bli våra adventsljus..vi har även köpt små träbitar med siffrorna 1,2,3 & 4 som ska pryda adventsljusen.

Jag kan inte låta bli att förundras över alla människor febrila aktivitet inför jul & julklappar.. nu när jag själv inte håller på som en galning så ser man det på lite håll och inser att folk är galna *skrattar gott* i affärerna springer de omkring och letar, handlar och ser allmänt stressade ut..medans vi har ett lugn i familjen som känns kanon.

På något sätt så tror jag att vi kommer klara av att fira jul ändå... hihi..eller?

Till Er som läser..trevlig helg och var rädda om Er.

Kram Jeanette