29 november 2008

Julmarknad och snabb adventspyntning.....

Jisses.. trodde jag skulle dö när klockan ringde i morses. Nu dog jag inte men min kropp kändes död ända fram till lunch ungefär. *S*
Efter en gårdag som spårade ur lite..haha.. med hjälp av en traktor fick jag dras upp från Mariannes gräsmatta så anlände vi hemma några timmar försent.
Behöver jag säga att det inte tog lång stund innan jag somnade när jag väl lade mig.

Tycker faktiskt synd om Matildas farmor Marianne...hennes gräsmatta måste se ut som en jordåker i dag :(

Iallafall så ringde klockan 8.00 i morses, väckte Lovisa och fick hyfsad fart på henne. Klockan 09.01 lämnade vi av Matilda på Åhaga..åkte vidare till Statoil och en styck biltvätt... eftersom bilen såg ut som om den hade gått en match i gyttjebrottning så behövde den absolut en rejäl av tvättning a´la maskin.
Ren & fin åkte vi vidare till ICA Maxi och köpte lite nödvändigheter... när klockan var 10.00 klev vi ..dvs jag & Lovisa in på Åhagas julmarknad.. köpte en underbar krans till ytterdörren ( ska ta bild på den sedan) efter det så traskade vi runt lite...Lovisa gjorde ett julkort och jag köpte lite godis som elever från Almåsgymnasiet hade gjort, vi fikade och sedan mötte vi upp Evelina & Wilda.
Tack för att ni dök upp..alltid lika trevligt :)

Efter Åhaga så blev det en snabbis till Hemgården och julmarknaden där.. en runda på stan och ett besök på en viss snabbmatsrestaurang.
Hemfärd och nu så har vi lyckats få på julmattorna i köket..några stjärnor har kommit upp i fönstren, lite varstans ligger löpare som Marianne har gjort *TACK* och snart kommer Lars för att hämta Lovisa till sig.
Jag ska åka till Jönköping för att hämta hem Robert & Kenneth.. de vill av någon anledning åka hem tidigare.
Förhoppningsvis hinner jag koppla av lite i kväll ..OM.. jag inte somnar i soffan av pur utmattning.

Så här långt så känns det som att jag vore hundra år... hihi.. eller iallafall nittionio.

Kram på Er så länge.. ska försöka fixa in bilder senare i kväll.

Jeanette