18 november 2008

Blåst, regn, kyla, värme och levande ljus...





Mmmm..hit ska vi den 13 december, på själv Luciadagen så lyfter vi från Landvetter klockan 07.00. Det känns så mysigt att få åka iväg med barnen.
TACK !!!! till mor & far för resan.

Att få njuta en vecka i värmen tillsammans. På sätt och vis känns det coolt att Robert som är 18 vill åka med mig och systrarna utomlands. En skön slappevecka ska det bli iallafall.

Med tanke på dagens väder så lockar resan ännu mer....det blåser som fasiken ute och regnar på tvären...termometern visar knappa 4 grader.
I min kamin så brinner det värmande och lite varstans i huset har jag tänt värmeljus.


Iallafall så har dagarna rullat på det sista, vi har varit hos Evelina för att fira hennes 26:e födelsedag... GRATTIS!!!!!! och i går flyttade jag & Heidi en boxvägg i lösdriften..det har tidigare varit boxar där men de är nu ett minne blott.

I dag är tanken att jag ska hämta en hundgård som jag får låna på obestämd tid av Evelina och hennes svärmor.. TACK! Ska bli skönt att kunna ha Flipp ute när jag sover på dagen samt när jag under tre månader går från nattarbete till att arbeta dag/kvällsskift.

Höll på att glömma..jag fick ytterligare en hemvävd trasmatta av Matildas farmor Marianne..de är så ljuvliga att gå på och vackra att se. TACK!
Har i dagarna fått reda på att en av mina första cybervänner ska bli pappa.. inte illa jobbat *S*. Grattis Mark och Syrran!
Från födelsedagar till graviditeter och trasmattor..nu ska jag nog lägga mig en stund på soffan, njuta av att jag faktiskt är ledig fram till fredag och att det är riktigt senhöstväder ute.
Kram till er alla som läser.
Jeanette