25 juli 2009

Loppisfynd och annat man kan pyssla med en ledig lördag!

Lovisa hittade ett dockhus med massor av möbler för 300 kronor.




Jag hittade detta serveringsbord i rotting med löstagbar bricka och glashyllor, dessutom så fyndade jag två prydnadshyllor för 30 kronor styck.


Matilda hittade denna när vi var inne för andra gången på loppisen i Sandared... vi stod länge och funderade..båda gillade den men jag var tveksam till vart vi skulle få plats med den..haha.
Det är en gasolugn från Primus..lagom sliten och helt klart värd sina 150 kronor.






För en vecka sedan drygt så hittade jag detta virkade överkast på loppis i Frufällan.. så vackert, välvirkat och tjockt.


Dessutom så hittade jag två brickor som jag ska måla och fixa för det är faktiskt så att vi inga brickor har.. jag slängde mina gamla platsbrickor när vi flyttade.
Bilder på dem kommer senare när de är målade och klara.
Förutom loppisar så blev det ett besök till vår häst Simson och hans polare..vi hade lovat Heidi att kolla till både hästar & kaniner medans hon leker på Skara sommarland.
Vi köpte dessutom lite kinamat till middag.. på det så somnade jag som en drottning i soffan.
Robert som var iväg med Fladenbåtarna hade inte en 100% bra dag.. stackarn blev sjösjuk så fyra av åtta timmar mådde han skit.
Bättre lycka nästa gång min son!
Nu ska jag njuta av lite god dryck och av att bara vara.
I morgon väntar lite fix här hemma samt matchen mellan Elfsborg - Djurgården
Ha nu en skön fortsättning på lördagen och....
Var rädda om Er.
Kram