2 juli 2009

Liv, tankar och kärlek.


Här gömd bakom den nästintill fallfärdiga lekstugan med utsikt mot garaget finns ett mysigt äppelträd. Det är inte högt men lagom stort för att det ska gå att ha en utemöbel under... precis här är min favoritplats.
Jag älskar att sitta under äppelträdet och dricka mitt morgonkaffe..njuta av friden eller helt enkelt bara sitta en kort stund och låta tankarna flöda.
I trädets grenar har jag placerat några ljuslyktor och en getingfälla.

Det känns nu att vi landat på rätt ställe, vårt slott är inte ett färdigt slott men med vår kärlek och omtanke så kommer det en dag att vara det slott vi ser för våra ögon.
Vi har hur man än ser det verkligen gjort resan..
"från koja till slott".
Det här är hemma.. allt annat har varit en resa på väg till... nu är vi här och kan bara göra det bästa av det.. med alla de erfarenheter vi skaffat oss på vägen.
Det tråkiga i det hela just nu är att jag inte är hundra ok.. jag har efter en vår med sömnproblem, höftsmärta.. nu också lyckats få inflammation i min högra underarm.
Men.. snälla farbror doktorn har ordinerat mig VILA!!!! under inga omständigheter får jag använda armen under minst en vecka.
*host*
Det går.. sådär..ska jag ju villigt erkänna.
Hur gör man för att inte använda sin högra arm?! När man är sådär extremt högerhänt.. och knappt kan hålla ett glas med vänster..haha.. jag bara undrar?!
Men.. jag kämpar på så gott det går.
I dag väntar vila, tandläkarbesök med Lovisa och om jag orkar så ska jag följa med in på "Torsdagskvällen" där Alcazar i dag uppträder.
Jag önskar Alla en underbar torsdag och... Var rädda om Er.
Kram