16 juli 2009

Vad som händer....i bilder.

Då ska vi se.. -Matte.. när ska ogräset rensas bort här?
och här..kanterna är inte fina

I går hade vi vindsröjning på garaget..hittade några fina gamla fönster och annat smått & gott.
Detta är en av de saker vi hittade som vi inte har en susning om vad det är, det låg faktiskt två stycken.
Ringarna är tunga och i järn, den runda plattan med massa spik är i trä.
Någon som har en susning om vad de använts till?




Nu tar jag mig friheten att lägga in några rader som jag fått från en kär vän angående min undran över de gröna "prylarna".
"Nu har jag kikat på bilderna på din blogg och jag är hundraprocentigt säker på min sak - det är ett gammalt växtxtöd! Jag såg ett liknande på Sofiero förra våren. Du lindar snöre runt spikarna, fäster dem i ringen som får ligga på marken och så klättrar dina bönor, eller vad du nu vill ha slingrande - kan tänka mig att slingerkrasse blir smashing - upp för dessa till allmän glädje och fromma!"
Tack Misan ♥ med bloggen
47 miljoner bubblor
Nu slipper jag fundera på detta..jag lovar att vi nästa år kommer att använda båda två.

Vi har massor av olika sorters sten liggandes lite överallt på tomten, nu ska de sorteras och läggas fint i väntan på att vi ska använda dem...Robert pysslade med detta i går. Tack min son!



Detta är del av all ved som ska värma oss i vinter.



Titta.. all ved är faktiskt sågad, klyvd och ligger så fint staplad numera.



Matilda gjorde ett jättejobb i går.. Tack gumman!
Hon rensade de två bedrövliga landen på framsidan.. de var fulla med ogräs och blommor...nu ligger där väv, jord och barkmull. Till hösten ska vi plantera lite vintergröna växter så att det blir lite grönt och fint året runt.




Här är poolen som Lovisa fick i födelsedagspresent.. det badades i den i går och Robert lyckades faktiskt att slänga i Matilda med kläder på..haha.


Här är min fina torkställning som Lars har snickrat och målat åt mig.. Tack Darling!
Det ska dit ett extra stöd mellan och snickarglädjen ska sättas på plats..men jag kunde inte vänta med att inviga den.


Bakom torkställningen så kan man se det gamla potatislandet..det var fullt med högt ogräs innan.. men Robert körde på med trimmern där i går och nu kan man iallafall se vårt växthus..haha. Tack Robert! Vi har några fina bilder på hur du såg ut i gummistövlar, skyddsglasögon och hörselkåpor..men jag får väl vara snäll och inte lägga ut de bilderna ;)


HÄR!!!! Är mitt senaste köp =) En Combi Camp av årsmodell 1986. Den har nu stått ute i några dagar, impregnerats efter konstens alla regler...vi vet ju vad det svenska sommarvädret bjuder på mellan varven.




Tanken är att vi ska dra iväg framåt helgen.. nedåt i landet och sedan över till Danmark.. vi får väl se hur det går.. Vädergudarna är ju inte riktigt på vår sida verkar det som.
Jag hoppas Ni alla får en underbar torsdag och att ni som alltid.. är rädda om Er.
Kram