29 juli 2009

Dagar som går.

Oj! Va fort det går..snart är det ny månad igen och sommaren börjar närma sig sitt slut.
Jag vet.. men det känns i luften på något sätt, det doftar annorlunda nu i slutet mot vad det gör i början.
Det är bara 155 dagar kvar på detta året..hihi..eller om vi ska räkna dagarna fram till julafton så är det bara 147 dagar kvar.


Vi har börjat kolla på resor lite smått, tänkte göra som förra året, åka bort veckan innan jul.
Det är avkopplande att komma iväg och inte behöva stöka massor innan jul..
samt att faktiskt få ljus mitt i vintermörkret.
Jag älskar visserligen både hösten och vintern..
att få kura ihop sig i soffan, njuta av alla ljus man kan ha tänt och bara vara..
men en veckas solljus är som vitamin för själen.


För att påminna lite..



Värmen..ljuset mitt i december 2008..jag, Robert, Matilda & Lovisa på Gran Canaria.

Det är en sak som är lite tråkig..Matilda får inte ledigt från skolan så att åka på skoltid är kört..lite synd för annars hade jag gärna gjort det istället.

Men..men nu är det fortfarande juli och barnen har fortfarande sommarlov.

Jag börjar jobba igen på fredag..ska jobba hela helgen men det får gå.

Lars och vår kompis Jörgen ska bygga på carporten såvida det inte är regn & rusk för mycket.

Nu ska jag surfa runt lite på nätet, dricka lite mer kaffe och njuta av de värmande strålarna som för en gångs skull visar sig.

Ha en underbar onsdag och var rädda om Er.

Kram