4 augusti 2009

Augusti! Vilken start?!

Jaha..så har vi då gott in i sista sommarmånaden!
Sommar??
Den måste ha rymt någongång i juni/juli..eller vad tror ni?
Jag ska inte gnälla men va fasen någon måtta på regn kan det väl vara eller?
Jaja.. jag började jobba i fredags igen och min start kunde nog ha börjat bättre..natten mellan lördag och söndag fick jag betala priset av jobbet jag gjorde natten innan.
Magsjukan from hell!!!!
Aldrig någonsin har jag haft en så vidrig magsjuka *snyft* den gick liksom inte över utan höll på i ett dygn och magsmärtorna har jag haft mer eller mindre till i går morse..dessutom var krafterna i min kropp totalt spårlöst försvunna.
Jag brukar säga att jag hellre har en släng av magsjuka än att jag har en förkylning..magsjuka hos mig brukar gå över efter några träffar med toastolen..men inte denna gången.. fy fasen.
Nog om det.
Här händer lite smått & gott.. Lars och vår vän Jörgen påbörjade byggandet av den nya carporten i helgen.. ser fram emot att den blir klar.
Lars har dessutom slipat och grejat med den gamla dörren vi hittade i garaget.. dörren passar till vårt sovrum så äntligen kan jag få tillbaka dörren som ska sitta in till mitt pysselrum/gästrummet.
Vår kompis Tomas var här en sväng i lördags och han var så pigg på att måla lite så han gjorde färdigt vårt läskydd vid uteplatsen.. numera mörkbetsat istället för den tråkiga impregnerade gröna färgen.
Jag har även fixat till hallen ovanför trappen lite.. och Lars har köpt oss en släpkärra efter många om & men..så skönt att vi har en egen så slipper vi låna i tid & otid.
Återkommer med bilder när batteriet i kameran är laddat.
Så.. nu ska jag göra lite nytta en stund.. hänga tvätt bland annat.
Ha en underbar tisdag och var rädda om Er.
Kram