10 augusti 2009

Tankar...

Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget men jag bara måste få skriva av mig.
I går så uppdagades att en ung flicka på 16 år har hittats död i Sparsör..strax utanför Borås.
Den här flickan är ingen jag känner eller ens vet vem det är men..hon var på samma fest som min egen dotter Matilda och hennes pojkvän Mattias i fredags.
Någon timma innan flickan gick hem så hade de tydligen gått förbi henne då de själva gick mellan två fester.
På denna väg hem har flickan mördats..någon/några timmar senare.
I dag står det i tidningen att en ung man har erkänt att han mördat henne.
På något sätt så tycker jag dessutom så fruktansvärt synd om denna jämnåriga kille som erkänt att han mördat.
Jag mår illa, jag tycker det är så genomjävligt så jag vet inte vad.. det blir antagligen mer påtagligt då man själv har barn i samma ålder som är ute på fester mm.
Jag vet.. jag kan inte skydda dem mot allt ont även om det är det enda jag skulle vilja.
Jag lider med föräldrar & vänner till denna unga tjej..Malin. Jag lider med hennes sista stund.. att mitt i det som ska vara den roligaste tiden i livet få avsluta sitt liv för att någon annan mördar..fy fan vad jag blir arg & ledsen.
Var är vår värld på väg när unga mördar andra unga?!
Vad är det som händer?!
Varför?!
Jag vill tända ett ljus för Malin, hennes nära & kära samt för alla unga människor som drabbats av det våld som finns i vårt samhälle.
Litet ljus
Var rädda om Er därute
Kram