5 augusti 2009

Vilken morgon! Sol, äppelträd & kaffe.

Det känns som om jag vore ny förälskad... jag sitter under mitt älskade äppelträd med solens strålar silande mellan grenarna och njuter av morgonkaffet.
Det blir inte bättre av att jag nu dessutom har ett fungerande batteri i min dator.. jag sitter således under äppelträdet och uppdaterar i bloggen!
En sådan här dag behövdes verkligen nu efter allt regnade och alla gråa dagar... UNDERBART!
Det är varmt, skönt och doftar inte höst som det gjort de senaste veckan..alla djuren njuter av solen de med..de ligger lojt utspridda lite varstans omkring mig.
I natt ska jag åter jobba igen och jag hoppas verkligen att jag inte ska behöva
"träffa på" magsjukan igen.
I går åkte jag, Robert, Matilda, Lovisa och Matildas kompis Frida till Ikea...så nu har jag köpt nästan allt som ska vara i tvättstugan..fattas bara några trådkorgar sedan ska även det rummet vara funktionsdugligt fram till vi "renoverar" färdigt det.
Blir bra med en lite längre bänkskiva så man kan stå och vika tvätten ordentligt, ska bara ha tag på en bänkmangel nu också men det blir nog inga större problem då det brukar finnas på blocket.
I dag i det strålande vädret så ska Robert fortsätta måla på garaget så att Lars kan fortsätta att lägga tak på carporten.. spännande.
Funderar också på om vi ska ta och börja på dörrarna kanske.. de ska ju målas svarta.
Nope.. nu ska jag njuta av solen, värmen och en underbar dag.
Ha det gott och var rädda om Er.
Kram