20 augusti 2009

Skolstart, cykeltur och lite annat smått & gott.

I går började Lovisa i sin nya skola, det är en liten skola med ca 56 barn fördelade på årskurserna 0-6.
Mysigt..lagom stort och känns helt kanon.

Lite lustigt var det dessutom då en ny kille också började i klassen..Lovisa & Gustav som han heter har faktiskt träffats för sisådär 9 år sedan..när de var ganska nyfödda.
Gustav bodde nämligen i Bosnäs när han föddes och vi umgicks lite med hans föräldrar.


Lovisa var nöjd med första skoldagen så..nu håller vi tummarna att hon kommer tycka det i fortsättningen också.
I går kväll så tog jag, Lovisa & Matilda en cykeltur på drygt 6½ kilometer..jag invigde min nyinköpta cykel.
En riktig tantcykel med bred och skön sadel.

Ska försöka ta en rejäl cykeltur varje dag så länge vädret tillåter.
Det finns en bra site på nätet där man kan mäta hur långt man joggar, promenerar eller cyklar. KLICKA HÄR
I dag lyser solen från en klarblå himmel.. och vi ska måla!
Det är panelen som ska sitta på carporten som ska grundmålas.
I morgon är det Matildas tur att börja skolan också.. andra året på Floristutbildningen.
Hoppas du får ett bra år gumman och att det flyter på.
Jag ser fram emot helgen... haha.. eller inte för jag ska jobba fredag, lördag & söndag natt.
Men.. nu är det torsdag och strålande väder... så dags att gå ner en våning och fixa lite tvätt..sedan ut och njuta.
Ha en underbar dag Alla och var rädda om Er.
Kram