25 maj 2010

Äntligen klar!

Äntligen...jag har klyvt färdigt ALL ved.
Gissa om det känns skönt?!
Lars sågade det sista i går efter jobbet och trots att jag hade stått i nästan 6½ timme tidigare under dagen så drog jag sent i går kväll på mig "jobbarkläderna" igen och klöv färdigt det sista.
Såååå....nu är jag sjukt nöjd med mig själv.
Vi har sågat & klyvt dubbelt så mycket ved mot förra året...med tanke på vintern som var så känns det skönt att ligga mer på plus.
Nu ska bara allt staplas också...tyvärr får det inte plats i den utbyggda vedförvaringen så vi får grunna lite på hur vi ska lösa den sista högen.
Jag kan säga att det känns i kroppen men jag är glad åt att jag köpte handledsskydd...för den inflammationen som jag fick för några veckor sedan vill jag då inte ha tillbaka.
Nog om ved och klyvning.
I dag är vädret grått och blött.
Inte så fel när jag nu bestämt mig för att bara ha en "bara dag".
På torsdag kommer det många ton med 2-5 till platsen framför växthuset så...då är det jobbdags igen.
Jobbdags är det även på mitt riktiga jobb...onsdag, torsdag, fredag och lördagnatt.
Har en jobbarkompis som ville byta så det är bara att bita i det sura äpplet och jobba många nätter i rad.
Men...snart är det semester...efter det här fyranätterspasset så är det bara 9 nätter kvar innan jag är ledig mellan 19 juni och 23 juli. Jobbar sedan fem nätter och på det en en liten semesterperiod igen mellan 30 juni och 13 augusti.
Matilda och Lovisa slutar skolan den 11 juni...Lovisa får ledigt så klart hela sommaren. Matilda ska jobba under fyra veckor...på AB Bostäder i Borås sedan får hon sommarlov...det sista för hennes del innan hon börjar sista året på gymnasiet.
Tänk...Robert som äntligen har fått jobb ska på ytterligare en anställningsintervju.
Den är på H&M och lagret där.
Kul att han blir kallad men jag är ganska övertygad om att han ska ta/kommer att ta jobbet hos Danne för det kommer nog ge honom mer i framtiden hoppas jag.
Ser verkligen fram emot att det verkligen är sommar nu....snart...strax!

Nu ska jag slappa lite igen...så Alla underbara människor...HA EN RIKTIGT SKÖN TISDAG och Var rädda om Er därute.

Kram